sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Mitocanii la vot

Eu, ca um iubitor de istorie, m-am intrigat că SWAGGERUL suprem al României, Crin Antonescu l-a inclus în partidul său pe inegalabilul (cel puțin ca excentricitate) Gigi Becali, personaj care de curând, așa cum era de așteptat la IQ-ul subunitar al cărui posesor este, l-a înjurat pe Neagu Djuvara, care în viziunea mea este unul dintre singurii oameni de cultură autentici care ne-au mai rămas în România. Am înțeles de ce metrosexualul politicii românești a luat decizia de a include în partidul ce odată reprezenta interesele marii burghezii (și la conducerea căruia se aflau unele dintre cele mai luminate capete ale României - și nu mă refer doar la Brătieni) pe etalonul meltenismului și a cocalarismului românesc. Și acest lucru l-am aflat pur și simplu mergând cu autobuzul. Nu știu voi, dar pentru mine fețele oamenilor din autobuz sunt mai șocante decât buletinele de știri de la ora 17:00. Ceea ce li se citește pe chip de de-a dreptul dezastruos. Poziția spatelui nu mai e de mult dreaptă, privesc în gol, sunt absenți, li se citește resemnarea pe chip. Foarte mulți dintre ei au ticuri, cei mai mulți arată ca suferind de un început de schizofrenie. Sunt robotizați. Complet robotizați. Se gândesc doar la cât au salariul, la cât le va veni întreținerea și la cum să strângă cât mai mulți bani. Orice promisiune li se pare abjectă, au fost aduși în stadiul în care să considere că cine face jumătate din ceea ce era normal să facă, e un bun profesionist, măcar a făcut mai mult decât nimic. Singurii pe care îi văd mai detașați sunt meltenii. Acei dobitoci care au grijă să îmi urle că merg prea încet pe trecerea de pietoni și cărora le dau câte o replică legată de diverse părți anatomice ale rudelor lor decedate. Au acea atitudine de ''DĂ-TE MĂ CĂ AM TREABĂ!!!'', grăbindu-se să ajungă cu copilul care îți arată degetul de pe bancheta din spate la MC'Donald's. În aceiași categorie intră și cea mai cocalară, melteană și nesimțită specie: controlorii RATB. Urcă dobitocul în autobuz, îmi cere să îi arăt abonamentul, îmi spune plin de el să iau degetul că nu vede, îi zâmbesc ironic și în cele din urmă îmi iau degetul, sperând să mai scape vreo dudă nesimțită ca să îi camuflez dinții după modelul pian. După ce ne controlează pe toți ce 3 călători, se duce în fața autobuzului și începe să mănânce semințe, aruncând cojile pe jos, angajându-se cu mine într-un schimb de priviri sfidătoare. În aceeași categorie de subspecii umane, îi punem include și pe onorabilii domni semianalfabeți, care ''ies și ei la o cinzeacă'' și discută chestiuni politice, după o zi de muncă asiduă, în care transpirația le-a schimbat fizionomia. Tot aici sunt și acei ''fericiți'' care se adună în baruri ca să vadă meciuri și să îi blesteme organele interne lui Dică dacă a dat pe lângă poartă. Acești oameni au în comun un lucru: replica ''are dreptate 'nea Gigi''. În viziunea lor, Becali e un mentor, e țărănoiul ce a reușit să termine 10 clase, e betonistul care citește un cotidian, e ciobanul care apare la televizor. Această categorie de oameni încă se mai prezintă la vot, astfel încât, față-fină de Antonescu a crescut în sondaje cu achiziționarea lui Becali. Pentru că a atras meltenii de partea sa. Tot meltenii, dar cei cu 12 clase fără BAC au fost cei care l-au votat pe Băsescu. Acum, Antonescu are tentativa de a lupta împotriva meltenilor cu melteni. Într-un cuvânt, în România cocalarismul și prostul gust sunt cele care au ultimul cuvânt. Acesta este doar 1 dintre motivele pentru care pe data de 9 decembrie voi avea alte planuri decât a ieși din casă la urnele de votare. Pentru că oricum ar fi, ar însemna să votez cu liderul meltenilor, fie că vorbim de Băsescu, Diaconescu sau mai nou Antonescu (care prin asociere, a ajuns un lider al meltenilor). Așadar, nici la aceste alegeri nu mă voi prezenta la urne. Cât despre ''exercitarea dreptului cetățenesc''...când o să fiu tratat ca un cetățean, atunci mai vorbim. Până atunci, rămân un proscris.

4 comentarii:

  1. Eu niciodata nu am fost de acord cu sistemul politi c din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  2. Haha, nici nu eram la curent cu ultimele miscari politice de pe la noi. Am fost mai preocupata de alegerile din SUA..
    Antonescu si Poanta imi displac puternic si abia astept sa iasa de pe scena politica romaneasca. Despre Becali ce sa mai zic?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Vioreld: Exact acesta este motivul pentru care am renunțat la bloggingul politic!
    @Alle: Alegerile din SUA nu le-am urmărit foarte mult, însă rezultatul mi se pare destul de logic. Romney pare un tip destul de capabil, dar și în SUA e ca și la noi, nu e suficient să fii inteligent, trebuie să știi și să cucerești publicul. Iar Romney mi-a părut destul de...sobru la acest capitol.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu ce sa zic. Eu il prefer pe Obama tocmai fiindca e altfel. M-am bucurat ca a castigat. Nu ma plictisisem de prezenta lui la conducerea lumii.

    RăspundețiȘtergere